Ofertă educaţională

                                      OFERTA EDUCATIONALA

                                      ANUL ȘCOLAR 2023 -2024

VIZIUNEA GRĂDINIȚEI

Printr-o educaţie de calitate, asigurăm succesul copiilor la şcoală și împlinirea în viața personală și socială.

 MISIUNEA GRĂDINIȚEI

 Grădinița cu P.P. Nr.18 Brașov este un loc prietenos, în care toţi copiii beneficiază de programe educaţionale îmbunătăţite continuu și de o stare de bine materială și psihosocială. Profesorii vor acţiona pentru dobândirea unor comportamente care să asigure dezvoltarea competențelor cheie și să le permită preşcolarilor adaptarea eficientă în şcolaritatea următoare şi în societatea aflată în plină schimbare, dar şi pentru dobândirea normelor, atitudinilor şi valorilor fundamentale care îi vor călăuzi în viaţă.

 Valorile cheie: inovaţie, cooperare, nondiscriminare, eficienţă, flexibilitate, răspundere publică.

 Cu noi , copilul d-voastră invaţă să fie iubit şi să iubească !

 Dacă aveţi nevoie de o grădiniţă modernă , a noastră vă stă la dispoziţie !

Vreţi să fiţi partenerii noştri în educaţie ?

 Cu noi , copilul d-voastră are parte de o educaţie de calitate !

  • Cum am început ?
  • Ce dotări există ?
  • Ce obiective urmărim ?
  • Cum procedăm ?
  • Ce proiecte vom derula ?
  • Ce vă oferim în plus ?
  • Cum am inceput ?

 Grădiniţa cu program prelungit şi-a început activitatea în noua locaţie în anul 2010 , oferind în decursul acestor ani o educaţie de calitate , obţinând aprecieri din partea părinţilor şi a comunităţii locale.

In anul scolar 2023-2024, grădiniţa vă oferă:

Program prelungit :

  • 3 grupe mici
  • 3 grupe mijlocii
  • 3 grupe mari

Cine are grijă de copiii d-voastră ?

Personal didactic :

director, 18 educatoare, psiholog , logoped

 Personal nedidactic :

1 administrator, 2 bucatarese, 8 ingrijitoare, 1 contabil

  • Ce dotări există ?
  • 10 săli de grupă dotate cu mobilier modern
  • 1 sală polivalentă
  • holuri spaţioase şi luminoase cu vestiare pentru copii
  • celelalte compartimente ( bucătărie, spălătorie amenajate conform normelor europene)
  • cabinet medical
  • cabinete metodice
  • cabinet de logopedie
  • cabinet de consiliere
  • laptopuri, imprimante
  • calculatoare, videoproiectoare
  • curtea grădiniţei spaţioasă dotată cu aparate de joacă
  • Ce obiective urmărim ?
  • Formarea personalităţii autonome şi creative
  • Dezvoltarea liberă , integrală şi armonioasă
  • îmbogăţirea capacităţii copilului preşcolar de a intra în relaţie cu ceilalţi copii, cu adulţii şi de a interacţiona cu mediul
  • Sprijinirea copiilor în dobândirea de cunoştinţe , capacităţi şi abilităţi necesare viitoarei activităţi şcolare precum şi vieţii sale ulterioare în societate.
  • Cum procedăm ?

Respectând  ’’Curriculumul pentru Educatie timpurie( 0-6ani)/ 2019 , prin

următoarele activităţi :

  • -Activităţi de cunoaşterea mediului
  • -Activităţi matematice
  • -Activităţi de educarea limbajului
  • -Activităţi practice
  • -Educaţie pentru societate
  • -Educaţie muzicală
  • -Educaţie artistico-plastică
  • -Educaţie fizică
  • -Jocuri şi activităţi alese

Activităţi opţionale :

  • Versuri și jocuri de copii
  • Bunele maniere la cei mici
  • Matematica distractivă
  • Meșteșug și hărnicie
  • Creionel hărnicel
  • Educatie pentru sănătate Muzică și mișcare
  • Ce proiecte vom derula ?

Artistice , culturale și sociale

Cu comunitatea: Poliţia, Biserica , Primăria, Inspectoratul școlar

Cu alte unităţi de învăţământ (Scoli şi Grădiniţe)

În domeniul educaţiei ecologice

  • Ce vă oferim în plus ?

Activităţi extracurriculare şi extraşcolare îndrăgite de copii :

  • Concursuri educative
  • Serbări ocazionale
  • Spectacole de teatru
  • Carnavalul copiilor
  • Ziua copilului
  • Excursii,drumeţii
  • Acţiuni Eco

Avem parteneriate cu :

  • Direcţia de servicii sociale- Primărie
  • Inspectoratul de Poliţie
  • Alte grădiniţe și școli din oraş
  • Pompieri
  • Psihologi
  • Logoped

CATEGORII DE ACTIVITĂȚI DE ÎNVĂȚĂRE PREZENTE ÎN PLANUL DE ÎNVĂȚĂMÂNT SUNT:

  • Activităţi pe domenii experiențiale (care pot fi activităţi integrate sau pe discipline);
  • Jocuri şi activităţi alese;
  • Activităţi pentru dezvoltare personală.
  1. Activităţile pe domenii experienţiale sunt activităţile integrate sau pe discipline desfăşurate cu copiii în cadrul unor proiecte tematice sau în cadrul săptămânilor independente, în funcţie de temele mari propuse de curriculum, precum şi de nivelul de vârstă şi de nevoile şi interesele copiilor din grupă. Mijloacele de realizare sunt jocul, povestirea, exerciții cu material individual, experimentele, construcțiile, lectura după imagini, convorbirea, povestirile create de copii, memorizările precum și alte mijloace, specifice didacticii, în funcție de nevoile individuale ale preșcolarilor.

 

  1. Jocurile şi activităţile didactice alese sunt cele pe care copiii şi le aleg şi îi ajută pe aceştia să socializeze în mod progresiv şi să se iniţieze în cunoaşterea lumii fizice, a mediului social şi cultural căruia îi aparţin, a matematicii, comunicării, a limbajului citit şi scris. Ele se desfăşoară pe grupuri mici, în perechi şi chiar individual.

 

  1. Activităţile de dezvoltare personală includ rutinele, tranziţiile şi activităţile din perioada după-amiezii (pentru program prelungit), inclusiv activităţile opţionale.
  2. Rutinele sunt activităţile-reper după care se derulează întreaga activitate a zilei. Ele acoperă nevoile de bază ale copilului şi contribuie la dezvoltarea globală a acestuia. Rutinele înglobează, de fapt, activităţi de tipul: sosirea copilului, întâlnireade dimineaţă, micul dejun, igiena–spălatul şi toaleta,  masa  de  prânz,  somnul/perioada  de  relaxare  de  după-amiază, gustările, plecarea şi se disting prin faptul că se repetă zilnic, la intervale aproximativ stabile, cu aproape  aceleaşi  conţinuturi.
  3. Tranziţiile sunt activităţi de scurtă durată, care fac trecerea de la momentele de rutină la alte tipuri/categorii de activităţi de învăţare, de la o activitate de învăţare la alta, în diverse momente ale zilei. Mijloacele de realizare ale acestui tip de activitate variază foarte mult, în funcţie de vârsta copilului, de contextul momentului şi de calităţile adultului cu rol de cadru didactic. În acest sens, ele pot lua forma unei activităţi desfăşurate în mers ritmat, a unei activităţi care se desfăşoară pe muzică sau în ritmul dat de recitarea unei numărători sau a unei frământări de limbă, a unei activităţi în care se execută concomitent cu momentul de tranziţie respectiv un joc cu text şi cânt cu anumite mişcări cunoscute deja de copii etc

 

Categoriile de activităţi de învăţare prezente în planul de învăţământ sunt:

 

Intervalul de vârstă

 

 

Categorii de activităţi de învăţare

Nr. de activităţi pe

săptămână

Nr.   de   ore dedicate categoriilor

de învăţare

Program normal Program prelungit
2-3-5 ani Activităţi pe domenii experienţiale 7 +7 10
Jocuri şi activităţi didactice alese 10 +5 7,5
Activităţi de dezvoltare personală 5 +10 7,5
Total 25 ore
5-6/7 ani Activităţi pe domenii experienţiale 10 +10 15
Jocuri şi activităţi didactice alese 10 +5 5
Activităţi de dezvoltare personală 6 +11 5
Total 25 ore

 

PLAN DE ÎNVĂȚĂMÂNT

Domenii de studiu Subdomenii
Domeniul Limbă și Comunicare Educarea limbajului
Domeniul Științe Cunoașterea mediului
Activități matematice
Domeniul Om și Societate Activități practice
Educație moral-civică
Domeniul Estetic și Creativ Activități artistico-plastice
Educație muzicală
Domeniul Psihomotric Educație fizică

 

 Centre de interes
     Bibliotecă
     Științe
     Artă
     Construcții
     Joc de rol
     Joc de masă
     Nisip și apă

 

ACTIVITĂȚI CURRICULARE LA DECIZIA GRĂDINIȚEI

ACTIVITATI OPTIONALE

 

Nr.crt. GRUPA OPTIONALUL CADRE DIDACTICE
1. Mijlocie Raze de soare DLC: ” Versuri si jocuri de copii” Constantinescu Cristina

Teodorescu Ștefania

2. Mijlocie Stelute DLC:” Creionel harnicel” Comănescu Laura

Rădoi Eugenia

3. Mijlocie ” Piticii voinicii” DOS: ” Bunele maniere ” Mihăilă Mihaela

Gavrilă Andreea

4. Mare ” Buburuzele” DLC: ” Mestesug si harnicie ” Mihalache  Monica

Cîmpianu Mirela

5. Mare ” Albinutele” DS: ”Matematica distractiva ” Gherman Eva

Ungureanu Ioana

6. Mare ” Casuta bucuriei” DEC: ”Muzica si miscare” Constantinescu Alexandra

Roșca Teodora

 

ACTIVITĂȚI EXTRAȘCOLARE

ARGUMET:

 

            Activităţile extracurriculare, ca activităţi complementare activităţii de învăţare realizată la clasă, urmăresc lărgirea şi adâncirea nivelului de cunoştinţe, informaţii al copiilor, îi atrag spre folosirea timpului liber în mod util şi plăcut,  îi apropie de viaţa socială, culturală a comunităţii în care trăiesc, contribuie la formarea personalităţii în dezvoltare a preşcolarilor. Ele se deosebesc de cele curriculare  prin varietatea formelor  şi a conţinutului, prin durata lor, prin varietatea locaţiilor în care se desfăşoară, metodele folosite şi prin raporturile de colaborare, de apropiere, de încredere şi de prietenie dintre copii, educatori, colaboratori.

          Componente educaţionale valoroase şi eficiente în cadrul ofertei educaţionale a grădiniţei noastre, activităţile extracurriculare sunt abordare cu deschidere, creativitate şi rigoare de

către  toate cadrele didactice, în funcţie de nivelul fiecărei grupe.

OBIECTIVE GENERALE:

  • formarea personalităţii autonome şi creative;
  • îmbogăţirea capacităţii copilului de a intra în relaţii cu cei din jur, de a se implica în activităţi de marcare a unor evenimente;
  • stimularea capacităţii de a aplica cunoştinţele însuşite anterior;
  • dezvoltarea gândirii logice, a îndemânării şi imaginaţiei copiilor, ca premise ale acumulării succeselor viitoare;
  • formarea capacităţii copiilor de a se exprima artistic în public;
  • antrenarea copiilor în activităţi de cunoaştere a mediului natural ambiant şi cultivarea stării de bine la copii.

 

         Pentru lărgirea universului de cunoaştere, copiii vor fi implicaţi în activităţi extraşcolare care să le ofere prilejul de a se bucura învăţând prin:

  • Organizarea de serbări şi expoziţii dedicate unor evenimente importante;
  • Vizite la muzee şi alte obiective culturale, în funcţie de vârstă şi de temele studiate;
  • Drumeţii şi excursii tematice anuale;
  • Organizarea aniversării copiilor în cadrul grupei;
  • Programe artistice şi spectacole pentru copii;
  • Activităţi în colaborare cu şcoala şi comunitatea locală;
  • Implicarea în campanii social-umanitare;
  • Activităţi organizate în colaborare cu alte grădiniţe.
  • Activităţi comune cu părinţii

 

Partenerii și proiectele /  parteneriatele grădiniței şi concursuri

  • Proiect national Olimpiada deșeurilor
  • Concurs CAEN -Artistul din grădiniță – ed.a -V -a” – organizat Grădinița nr.18
  • Concurs Șc. Gimnazială Petofi Sandor – Satu -Mare – Toamna prin ochi de copil A-II-a
  • PIPO – CARTEA GENERATIEI PRE
  • Concurs „Iepurașul de Paște ” – Grădinița cu p.p. Nr.33 Brașo
  • Concurs internațional Formidabilii
  • Centru școlar de educație incluzivă Brașov – Inimioare, prietene
  • Concurs CAER – Editura Copilăria București
  • Parteneriat Hospice Casa Speranței – Copil pentru copil

Parteneri și colaboratori

  • DAS -Primăria Brașov
  • Inspectoratul Școlar Județean Brașov
  • Școala Gimnazialǎ Nr.
  • Școala Gimnazialǎ Nr. 1
  • Editura EDU
  • Centru școlar de educație incluzivă Brașov
  • Biblioteca Judeţeană Bariţiu – Să citim pentru mileniul 3
  • ISU Tara Bârsei
  • Inspectoratul de poliţie al judeţului Braşov- Secția Nr.4
  • Teatrul Ellys cartea cu povești
  • Liceul de muzică Tudor Ciortea Brașov
  • Inspectoratul Școlar Călărași Crucea Roșie -Împarte, Educă, donează
  • Parteneriat cu părinții – În lumea celor care nu cuvântă -ZOO Brașov
  • Parteneriat voluntariat Hospice Casa Speranței Brașov
  • Parteneriat voluntariat Bucuria darului Brașov

 

MODALITĂŢI DE PROMOVARE A OFERTEI EDUCAŢIONALE

Pentru cunoaşterea în comunitate a ofertei educaţionale a Grădiniței cu Program Prelungit Nr. 18 Dumbrava Minunată Nr.18 Brașov, propunem următoarea strategie:

  1. Informarea publicului/comunităţii cu privire la activitatea grădiniţei;
  2. Informarea părinţilor cu privire la specificul Grădiniței cu Program Prelungit Nr. 18 Brașov şi la opţiunile de studiu (oferta educaţională) din cadrul grădiniţei.
  • Promovare indirectă, prin intermediul Internetului (site-ul grădiniţei), flyere si pliante;
  • Promovarea directă, în locurile publice de joacă pentru copii (parcuri), participarea la diverse manifestatii locale, judetene sau nationale, din sfera educatiei pentru prescolari.

       Oferta educaţională va fi promovată prin:

  1. Alte evenimente cu comunitatea, promovare pe reteaua Facebook;
  2. Proiecte naţionale;
  3. Materiale informative: toate materialele elaborate şi tipărite în coordonarea Grădiniței cu Program Prelungit Nr. 18 Brașov (broşuri, pliante, fluturaşi etc.), precum şi materialele în format electronic (CD, DVD etc.), materiale care oferă date concrete şi detaliate despre oferta educaţională promovată.

Printre căile prin care grădiniţa va obţine recunoaşterea locală şi națională se remarcă:

  • calitatea serviciilor educaţionale;
  • competenţa cadrelor didactice;
  • gradul de satisfacţie al beneficiarilor;
  • resursele materiale ale grădiniţei;
  • mediul relaţional/de comunicare stabilit între grădiniţă şi familie.

 

 

 

 

 

 

 

 

Acest site folosește cookies pentru a asigura cea mai bună experiență de utilizare. Mai multe detalii gasiti pe pagina Politica de confidentialitate si Utilizare cookies. Prin apasarea butonului "Sunt de acord" sau prin continuarea navigarii pe acest site , sunteti de acord cu politica de confidentialitate si utilizare cookies.